Zaginęła komuś kiedyś przesyłka? Co wtedy?
-
A jak wpiszesz nr przesyłki w śledzenie na stronie poczty to co wyskakuje ? Kurczę, 5 dni to trochę za długo, nawet jak na pocztę.
0 Fajne! -
Mi zaginęła kiedyś przesyłka. Wysyłałem koszulkę poleconym priorytetem. Złożyłem reklamację, nie pamiętam ile to trwało, ale rozpatrzona pozytywnie. Dostałem odszkodowanie 30 zł (tyle zadeklarowałem). Podzieliłem się z kontrahentem po połowie.
2 Fajne! -
Idź na poczte i niech szukają tylko musisz mieć nr przesyłki.
0 Fajne! -
@Zurek @Vhaeraun Byliśmy obaj na swoich pocztach sprawdzić, nie ma jej tam, jest "w transporcie" w statusie. Pewnie dostarczą na ostatnią chwilę, bo mają na to 14 dni(roboczych?).
0 Fajne! -
@Vhaeraun na poczcie w oddziale gdzie wysłał przesyłkę to raczej nic nie załatwi. Pani w okienku wysłała i zapewne "to już nie jej sprawa, ona nie ma czasu na to.." ;)
Warto zadzwonić na infolinię poczty polskiej, będzie szybciej i sprawniej. Dzwoniłem nie raz i zawsze w bardzo miły sposób uzyskiwałem odpowiedź, po podaniu numeru przesyłki powinieneś się czegoś więcej dowiedzieć.
* Sprawdźcie dokładnie adres na jaki przesyłka poszła. Jeśli była jakakolwiek literówka lub błąd to listonosz nie będzie się zastanawiać tylko odeśle przesyłkę do sortowni a potem do Ciebie (+ doliczą koszt zwrotu około 6zł)
* Inna sprawa to czas dostarczenia, który poczta polska ma często za nic.. Ostatnia moja przesyłka (Polecony Priorytet) szła 11 roboczych dni (tak 11 dni). Jeśli faktycznie wysłałeś w czasie majówki to niestety może się wydłużyć dostawa.
W przypadku już totalnego zaginięcia to wtedy zgłaszasz reklamację i przy poleconej przesyłce z pewnością dostaniesz odszkodowanie. Nie pamiętam tylko jak to było powyżej 100zł ale zadzwoń sobie w poniedziałek na infolinię i jak już wspomniałem powinni fajnie pomóc.
2 Fajne! -
wg prawa pocztowego:
1.Z tytułu niewykonania lub nienależytego wykonania usługi powszechnej przysługuje odszkodowanie:
za utratę przesyłki poleconej - w wysokości żądanej przez nadawcę, nie wyższej jednak niż pięćdziesięciokrotność opłaty pobranej przez operatora wyznaczonego za traktowanie przesyłki pocztowej jako przesyłki poleconej;
odbiorca musi zapytać o przesyłkę w urzędzie macierzystym, nie awizacyjnym ; jeśli tak uczynił pozostaje czekać do końca następnego tygodnia i jeśli nie dotrze to złożyć reklamację np. przez stronę internetową
2 Fajne! -
Niestety w przypadku przesyłek listem statusu przesyłki nie da się sprawdzić w żaden sposób i nie sprawdzi tego nikt łącznie z osobami z infolinii. Po prostu gdy tylko przesyłka wyjdzie z poczty to ma status „w transporcie” dopóki nie zostanie odnotowane jej przyjście do właściwego UP.
W przypadku zaginięcia przesyłki (czyli nie dotrze w ciągu 14 dni roboczych) składamy reklamację i czekamy do 30 dni. W reklamacji w polu wartość polecam zawyżyć wartość gry , bo poczta przy wyższych kwotach obcina od 30% do 50% wpisanej wartości. Dotyczy to kwot powyżej 100zł , bo do tej kwoty nie powinno być problemu. Po wszystkim pieniądze przynosi do domu listonosz
1 Fajne! -
O dziwo, ja mam tę samą sytuację z @maztika . Jego przesyłka dotarła błyskawicznie - moja mimo nadania poleconym priorytetem 4 maja - nadal ma status "w transporcie". Coś jest nie tak z przesyłkami (może jakąś sortownią) w kierunku @maztika ...
0 Fajne! -
Miałem podobny problem. Przesyłka utknęła "w transporcie" i tyle. Złożyłem reklamację, okazało się, że zamiast priorytetem poszła ekonomicznym i gdzieś się zagubiła, ale dotarła. Z tytułu reklamacji oddali mi 2zł. :D
0 Fajne! -
Bardziej kwestia obsady na tym konkretnym urzędzie, przypuszczalnie przesyłki są na urzędzie macierzystym, ale nie ma kto ich doręczyć (L4,urlop itp)
0 Fajne!
Zaloguj się aby napisać odpowiedź
lub załóż konto za darmo