Bezpieczne zakupy, sprzedaż i wymiana gier
Poradnik ten skierowany jest przede wszystkim dla osób zaczynających swoją przygodę na WymieńGry.pl, ale przydać może się także stałym bywalcom. Jeśli chcesz przeprowadzać satysfakcjonujące transakcje miej zawsze na uwadze poniższe porady, które znacznie zwiększą Twoje bezpieczeństwo. Pamiętaj, że nie stosując się do poniższych zaleceń ryzykujesz swoimi grami lub pieniędzmi!
- Wszystkie wymiany, zakupy lub sprzedaż dokonuj tylko i wyłącznie za pośrednictwem systemu transakcyjnego WymieńGry.pl. Nie wymieniaj się, nie kupuj i nie sprzedawaj gier/sprzętu poza serwisem lub z pominięciem zawarcia transakcji, gdyż nie będziemy w stanie pomóc Tobie w przypadku próby oszustw bądź sporu. Zawsze zawieraj transakcje w serwisie i nie umawiaj się na wysyłkę w wiadomościach bez jej zawierania, ponieważ w przypadku oszustwa nie będziesz miał co zgłosić. Jeżeli ktoś proponuje Tobie taką opcję pomijając celowo system transakcyjny (mający za zadanie ochronę Twoich interesów) - zrezygnuj z transakcji i zawiadom nas.
- Utrzymuj całą konwersację z kontrahentem na WymieńGry.pl. Nie ustalaj istotnych spraw związanych z transakcją poza Twoją skrzynką wiadomości prywatnych na WymieńGry.pl (np.: poprzez facebook, e-mail czy sms). Dla ochrony Twoich interesów ważnym jest aby komunikacja w sprawie transakcji przebiegała w WymieńGry.pl. W przypadku zgłoszenia naruszenia regulaminu serwisu pełna historia sprawy ułatwia pracę odpowiednim organom ścigania i przyspiesza postępowanie przeciwko oszustowi, a nam pozwala na szybkie rozstrzyganie sporów.
- Nie wysyłaj gry ani pieniędzy bez wcześniejszego kontaktu z kontrahentem. Czasem Użytkownicy składając oferty nie logują się przez dłuższy czas do serwisu, nie widząc tym samym nowej transakcji. Zwracaj uwagę na czas ostatniego logowania Użytkownika do serwisu. Informacje tą znajdziesz bezpośrednio na profilu kontrahenta. Utrzymuj kontakt z kontrahentem.
- Sprawdź opinie o danym Użytkowniku - szukaj pozytywnych. Przejrzyj profil Użytkownika, posiadającego interesujące Cię grę, a w szczególności jego otrzymane komentarze i oceny. Zdarza się, że ktoś pomimo dużej liczby opinii pozytywnych posiada komentarz negatywny. Spokojnie, takie sytuacje się zdarzają - przeczytaj komentarz i zweryfikuj czy nie był wystawiony np.: po złości, z powodu niedomówień lub innego niepoważnego problemu. Większość niesłusznie wystawionych negatywnych komentarzy jest usuwanych przez Administrację. Jeśli w historii komentarzy zauważysz jednak coś niepokojącego nie ryzykuj pochopnie składając ofertę - napisz do Użytkownika i wyjaśnij sprawę.
- Pamiętaj, że osoby bez żadnych komentarzy muszą je jakoś zdobyć. W końcu każdy z nas zaczynał od zera. W takim przypadku bądź wyrozumiały/a oraz zachowaj należytą ostrożność. Jeżeli masz zweryfikowane konto i co najmniej kilka transakcji zakończonych pozytywnymi komentarzami, zaproponuj swojemu kontrahentowi aby wysłał swoją grę na wymianę jako pierwszy, a jeżeli chcesz kupić grę/sprzęt zaoferuj wysyłkę pobraniową. Jeżeli natomiast to ty jesteś nowym Użytkownikiem miej świadomość, że inni Użytkownicy mogą tego od ciebie wymagać. Spokojnie, to nic strasznego. Zalecamy żebyś potwierdził swoje dane osobowe weryfikując konto i rozpoczął wymiany z innymi Zweryfikowanymi Użytkownikami. W ten sposób szybko zrealizujesz uczciwe transakcje i sam staniesz się wiarygodny dla wszystkich Użytkowników.
- Unikaj niedomówień. Dodając ogłoszenie z grą na wymianę lub sprzedaż zawsze staraj się jak najrzetelniej przedstawić swój przedmiot wypełniając wymagane pola zgodnie z jego stanem faktycznym. Dodaj zdjęcia przedmiotu w polu “Zdjęcia” i opisz go dokładnie w polu “Opis”.
- Zwracaj uwagę na zasady transakcji swojego kontrahenta. Sprawdź czy Twój kontrahent posiada własne zasady transakcji, którymi kieruje się przy wymianie/sprzedaży. Jeżeli masz pytanie dotyczące tych zasad lub chcesz je negocjować, wyślij wiadomość do Użytkownika przed złożeniem oferty lub negocjuj warunki przed akceptacją otrzymanej oferty.
- Nie bądź naiwny/a. Jeżeli zauważysz podejrzane ogłoszenie, np.: z premierową grą na sprzedaż po mocno zaniżonej cenie niż jej rynkowa wartość (w danym stanie) – zgłoś ten fakt do konkretnego Użytkownika czy nie jest to przypadkiem sprawą pomyłki lub od razu zawiadom nas zgłaszając dane ogłoszenie.
- Nie wymieniaj się kontami (z wersjami cyfrowymi gier) PSN / Xbox Live / Origin / Steam / Uplay i innymi. Po pierwsze, jest to niezgodne z regulaminem serwisu WymieńGry.pl, a po drugie gry w wersji cyfrowej są niemożliwe do zaoferowania w serwisie. Po trzecie nawet jak ktoś zaoferuje Ci takie konto i się skusisz - pamiętaj, że zawsze może odzyskać dane do swojego konta.
- Sprawdź dokładnie dane kontaktowe kontrahenta. Zweryfikuj czy podany adres dostawy przez partnera transakcji naprawdę istnieje, szczególnie w przypadku Użytkowników bez potwierdzonej tożsamości przez Administrację. Podanie kompletnych i aktualnych danych jest warunkiem zawierania transakcji. Nie ufaj Użytkownikom próbującym dokonywać transakcji nie podając prawdziwych danych. Jeśli zauważysz że dane są nieprawidłowe lub niekompletne - wyjaśnij sprawę z kontrahentem lub zrezygnuj z transakcji i zawiadom nas.
- Negocjuj przed akceptacją oferty. Po zawarciu transakcji na ustalonych warunkach w ofercie bądź na drodze negocjacji w wiadomościach prywatnych, nie zgadzaj się na dopłatę lub inną zmianę w ostatniej chwili i trzymaj się zasad ustanowionych przed transakcją.
- Dokonując zakupu od Niezweryfikowanego Użytkownika nie zgadzaj się na płatność przelewem bankowym. Wystawienie przedmiotu na sprzedaż z opcją wysyłki “Przedpłata - przelew bankowy” dostępne jest tylko dla Zweryfikowanych Użytkowników. Oznacza to, że Niezweryfikowany Użytkownik nie może żądać od ciebie zapłaty przelewem. W celu ochrony własnych interesów zapłać za przedmiot przy odbiorze wybierając odbiór osobisty lub przesyłkę za pobraniem. W przypadku przesyłki pobraniowej - otwieraj paczkę przy listonoszu/kurierze. W razie oszustwa od razu spiszecie protokół, a pieniądze nie trafią do oszusta.
- Numer konta do przelewu powinien być podany na karcie transakcji. Jeżeli kupujesz grę/sprzęt od Zweryfikowanego Użytkownika i chcesz zapłacić przelewem ważne jest, aby prawidłowy numer konta do przelewu został wpisany w dane profilu i wyświetlony na karcie transakcji z chwilą jej zawarcia (a nie np.: wysłany smsem lub w wiadomości prywatnej). Nie zgadzaj się na przelew jeśli brakuje kompletnych danych profilowych. W tym przypadku poproś kontrahenta o obustronne anulowanie transakcji, uzupełnienie profilu w poprawny numer konta bankowego i złożenie Tobie oferty do akceptacji raz jeszcze.
- Nie zgadzaj się na płatność za pomocą podania kodu BLIK. W przypadku pojawienia się takiego żądania ze strony sprzedającego natychmiast zrezygnuj z transakcji i zawiadom nas. Oszust prosząc o 6-cyfrowy kod wypłaci pieniądze z bankomatu zapewniając sobie większą anonimowość. Nie płać również kartami PaySafeCard lub innego tego typu rodzajem płatności elektronicznych.
- Nie wysyłaj paczki na inny adres niż ten podany na karcie transakcji. Z chwilą rozpoczęcia transakcji aktualne dane kontrahenta podane przez niego w serwisie są widoczne na stronie transakcji i nie są edytowalne. Obie strony mogą w tym czasie dokonać na swoim profilu zmian danych osobowych, natomiast nie wpłynie to na zmianę danych na karcie transakcji. W przypadku potrzeby edycji poproś Użytkownika o obustronne anulowanie transakcji, uzupełnienie profilu w poprawny adres dostawy i złożenie Tobie oferty do akceptacji z poprawnymi danymi. Jeśli kontrahent prosi Ciebie o wysłanie paczki na inny adres - zrezygnuj z transakcji i zawiadom nas.
- Wysyłaj przedmioty tylko i wyłącznie jako przesyłki rejestrowane. Wyślij kontrahentowi zdjęcie nadania lub podaj jego numer, natomiast korzystając z usług kuriera podaj numer śledzenia paczki. Dzięki temu będziesz mieć potwierdzenie wysłania przedmiotów oraz potwierdzenie odebrania przesyłki przez kontrahenta. Średni koszt wysyłki jednej gry pudełkowej o standardowych wymiarach przesyłką poleconą priorytetową to nie więcej niż 10 złotych.
- Oczekuj potwierdzenia nadania przesyłki. Po dokonaniu zakupu i przelaniu pieniędzy na konto kontrahenta poproś o numer przesyłki. Powinno to być zdjęcie nadania przesyłki lub numer śledzenia paczki. W przypadku wymiany gier, żądaj wysłania przedmiotu paczką lub listem poleconym priorytetowym. Poproś o numer lub zdjęcie nadania przesyłki.
- Oceń transakcję po jej zakończeniu. Po otrzymaniu przesyłki lub zapłaty od kontrahenta poinformuj go o tym, a następnie skomentuj transakcję wystawiając odpowiednią ocenę. Jeśli otrzymany przedmiot jest Twoim zdaniem niezgodny z opisem z ogłoszenia lub jest wadliwy, skontaktuj się z kontrahentem w celu wyjaśnienia sprawy zanim wystawisz negatywną opinie. Od czasu zawarcia transakcji masz 45 dni kalendarzowych na sfinalizowanie jej ustaleń oraz wystawienie opinii. Wszelkie niezgodności staraj się zawsze wyjaśnić z kontrahentem zanim zdecydujesz się wystawić komentarz.
- W razie wątpliwości napisz do nas. Wszelkie spostrzeżenia podejrzanych profili lub wystąpienia sytuacji nieopisanych powyżej staraj się nie rozwiązywać samemu i zgłoś sprawę naszemu zespołowi. To głównie dzięki Waszym zgłoszeniom jesteśmy w stanie szybko zareagować i zablokować konta oszustów, oszczędzając Wasze pieniądze, gry/sprzęt, czas i nerwy.
WymieńGry
Zyskaj dostęp do tysięcy gier na konsole
Wymieniaj, kupuj oraz sprzedawaj gry na PS5, PS4, Xbox Series X, Xbox One i wiele innych platform!
Dołącz już teraz
Andrzej Przybylski
Admin