Problem z PS5

Lotar1989

Postów: 12 Początkujący
1734362420

Witam serdecznie,

jest to mój pierwszy post więc bardzo przepraszam, jeżeli zakładam go w złym wątku ale przemawia przeze mnie już skrajny akt desperacji, ale do rzeczy…


Ostatnio zakupiona konsola PS5 Slim z napędem (nr seryjny CFI-2016) względnie od samego początku stwarza problemy … grając we wgraną Astro’s Playroom zdarzało się, że nas wyrzucało z gry, nie zapisywało dokonań ale jakoś przez to przebrnęliśmy (błędy CE-108262-9/ CE-108255-1). Po konsultacji z (nieautoryzowanym) serwisem i opisaniu problemu, polecono nam wyczyścić pamięć podręczna oraz odbudować bazę danych, co zrobiliśmy. Gigantyczne problemy pojawiają się przy grze Wiedźmin 3 Edycja Kompletna; wersja gry 4.04. Średnio raz na godzinę, niezależnie czy jest to okno dialogowe lub poruszanie się Wiedźminem, gra się zawiesza, wyłącza i regularnie pojawia się błąd CE-108262-9 (problem z oprogramowaniem systemu); sporadycznie CE-108255-1 (problem z grą lub aplikacją). Ze względu na wyrzucanie z gry nie aktualizuje się czas spędzony w grze, choć trofea się zapisują.

Przy grze Dziedzictwo Hogwartu na ok. 34 godz. gry Żonie zawiesiła się zaraz na samym początku (chyba przy filmie), raz gdy zostawiła na dłużej włączona gre w pozycji menu i nic nie robiła przez dłuższy czas oraz raz, gdy włączyła grę, chciała kontynuować to się sama konsola wyłączyła (CE-108255-1).

Przy grze Mortal Kombat 1 żaden z opisanych problemów nie występował.

Z rzeczy, których jeszcze nie robiłem, to odinstalowanie Wiedźmina i ponowna instalacja… Szkoda mi zapisów gry, choć wiem, że wspomnianych zapisów mogę nie stracić wykupując konto w PSN i skłaniam się ku temu.

Kolejnym krokiem jest powrót do ustawień fabrycznych konsoli.

Czytałem o przegrzewaniu się konsoli, choć wydaje mi się, że ma odpowiednią ok. 15 cm przerwę z tyłu, jak i od góry (umieszczona jest na półce, w pozycji poziomej na szafce na telewizor).

Obawiam się, że reklamacja może nie zostać rozpatrzona ze względu na to, że inne gry śmigają.

Uprzejmie chciałbym Was poprosić o pomoc, bo już nie wiem co robić…

Pozdrawiam,

Lotar

  •  
    Postów: 12 Początkujący
    1734520715

    @Minuta1985 zresetowaliśmy konsole, wgrywamy Wiedźmina na nowo i zobaczymy co się dalej wydarzy... Będę dawał znać 🙂. Bardzo dziękuję za zainteresowanie i wszelkie rady!

    0 Fajne!
  •  
    Postów: 12 Początkujący
    1734528091

    @Minuta1985 PSN ogarnięte, zapisy gry przerzucone, zrobiony restart konsoli i... Póki co, przez 1,5 godz. gry w Wieśka nic się nie zacięło, nic nie wywaliło i można było w końcu zacząć czerpać przyjemność z gry 😁. Mam nadzieję, że to nie jest przed wczesny huraoptymizm z mojej strony... Gdyby jednak problem wrócił, to kolejnym krokiem wedle zaleceń z forum będzie kontakt ze wspomnianym serwisem i pewnie reklamacja. Raz jeszcze bardzo dziękuję wszystkim za szybką pomoc, rady, cierpliwość w tłumaczeniu! 

    Pozdrawiam,

    Lotar

    5 Fajne!
  •  
    Postów: 12 Początkujący
    1734633297

    Niestety mój optymizm szybko zweryfikowało życie... Tym razem, po godzinie gry, w przeciągu ok. 10-15 minut. gra Wiedzmin 3 dwukrotnie się zawiesiła, konsola zaczęła wydawać z siebie dziwny dźwięk (buczenie), za drugim razem był znacznie głośniejszy (mam nagranie) po czym się wyłączała... Nr serwisu Sony, który jest podany na stronie jest nieodstępny. Czy jest jakiś inny kanał komunikacji z serwisem?

    Będę dozgonnie wdzięczny za kontynuację pomocy... 

    Zrezygnowanie pozdrawiam...

    0 Fajne!
  •  
    Postów: 392 Maniak
    Odznaki:

    WymieńGry.pl Ranga Zasłużony

    1734638275

    @Lotar1989 gdzie kupiona konsola ? Jeśli sklep to uderzaj tam powołując się na UOKiK masz prawo zwrócić wadliwy towar. Jeśli z drugiej ręki ale masz kwity to także do sprzedającego sklepu / strony się odzywaj. 

    1 Fajne!
  •  
    Postów: 12 Początkujący
    1734648966

    @kenny2612 bardzo dziękuję za odpowiedź! konsola została kupiona w Emipku, wszystkie dokumenty mam i już się orientowałem jak wygląda proces reklamacji. Choć nie chciałbym jej zwracać tylko, ją wymienić lub naprawić... Ale  nie ukrywam, że już mi ręce opadają. Czy takie cuda często się dzieją, czy jesteśmy "szczęściarzami"?

    0 Fajne!
  •  
    Postów: 5 Nowicjusz
    1734685959

    Powoli się szykuje do zakupu slima a tu już drugi temat z problemami (O.O)

    1 Fajne!
  •  
    Postów: 12 Początkujący
    1734705558

    @Nostar chciałbym wierzyć, że to jest wypadek przy pracy i to my jesteśmy takimi "szczęśliwcami"...

    0 Fajne!
  •  
    Postów: 392 Maniak
    Odznaki:

    WymieńGry.pl Ranga Zasłużony

    1734719244

    @Nostar niestety te iteracje Slima to chyba częsty przypadek….. sam załapałem się jeszcze na CUH3 w facie i dobrze że to nie slim. 


    Jedna PS5 już sprzedałem po naprawie płyty głównej …. 



    0 Fajne!
  •  
    Postów: 12 Początkujący
    1734735576

    @kenny2612 jeżeli otrzymalibyśmy zwrot pieniędzy za konsole, to czy w takim razie wybrać PS5 FAT? Czy na coś zwrócić szczególną uwagę, może jest jakaś mniej awaryjna konkretna seria...?

    1 Fajne!
  •  
    Postów: 392 Maniak
    Odznaki:

    WymieńGry.pl Ranga Zasłużony

    1734853785

    @Lotar1989 nie wypowiem się czy lepsze, bo miałem do tej pory 2x fat. Slimy z tego co czytam chyba bardziej awaryjne. 


    Seria premierowa posiadała największe chłodzenie co zmienili już w iteracji C ale slim ma jeszcze mniejsze podzespoły. 

    0 Fajne!


Zaloguj się aby napisać odpowiedź
lub załóż konto za darmo

Do góry